matlabkhooneh

تکالیف متلب MATLAB - کار با آرایه ها ( کد Mat0069 )

1 - برنامه ای بنویسید که عدد طبیعی فرد N را از ورودی گرفته و سپس حاصل جمع زیر (سری) را محاسبه و مقدار نهایی را چاپ نماید؟

Sum = 2+4+6+8+10+12+14+ .... +2N

2 - برنامه ای که یک عدد را از ورودی گرفته و قدرمطلق آن را محاسبه و چاپ نماید؟ در ادامه، برنامه باید مشخص نماید که قدرمطلق حساب شده برای عدد ورودی، چند رقم دارد؟ (پس از محاسبه قدر مطلق عدد وارد شده، چند رقمی بودن آن نیز مشخص شود. مثال 100 ،سه رقم دارد یا 1000 ،چهار رقم دارد و ...)

3 - برنامه ای که یک متن لاتین را از ورودی گرفته (با هر تعداد کلمه و جمله) و تعداد دفعات تکرار کلمه yes در متن را تعیین و چاپ نماید؟ (چند مرتبه کلمه yes در داخل متن ورودی تکرار شده است)

4 - برنامه ای که یک آرایه نظیر x را از ورودی گرفته و کل درایه های آن را در یکدیگر ضرب و جواب نهایی را در  ه در داخل فایل اکسل ذخیره نماید. (منظور این است که مقدار داخل سلول اکسل شود)

5 - برنامه ای بنویسید که عدد طبیعی N را از ورودی گرفته و سپس حاصل جمع زیر (سری) را محاسبه و مقدار نهایی را داخل فایل اکسل ذخیره نماید؟

\[Sum=\frac{3}{8}+\frac{4}{10}+\frac{5}{12}+\frac{6}{14}+...+\frac{N-1}{2N}\]

6 - رنامهای که عدد طبیعی P را از ورودی خوانده، اعداد فرد کوچکتر از آن را تعیین و میانگین آنها را محاسبه و چاپ نماید؟ (در واقع، مثال اگر مقدار P از ورودی برابر با 20 وارد شود، جمع اعداد 1 ،3 ،0، ... ،20 را محاسبه و میانگین را تعیین و چاپ نماید)

7 - -برنامه ای که تعداد K عدد را از اکسل گرفته، و سپس آنها را از آخر به اول چاپ کند؟ (منظور اینکه K عددی که از فایل اکسل وارد شده اند، حال از انتها به ابتدا به ترتیب چاپ شوند)

8 - برنامه ای که تعداد M عدد را از فایل اکسل به عنوان ورودی گرفته، و کوچکترین عدد و محل قرارگیری آن را مشخص و چاپ نماید (بین M عدد ورودی، کوچکترین عدد را تعیین کند و همچنین مشخص کند که این کوچکترین عدد، کجا قرار می گیرد؟)

9 - برنامه ای که K عدد را از ورودی گرفته، مجموع اعداد مثبت و همچنین انحراف معیار اعداد مثبت را محاسبه و چاپ نماید؟ (منظور اینکه از بین K عدد مختلف ورودی، جمع اعداد مثبت را تعیین نماید. همچنین، انحراف معیار فقط اعداد مثبت ورودی را محاسبه کند)

10 - برنامه ای که یک آرایه دوبعدی را گرفته (با تعداد ردیف و ستون مشخص)، و در کلیه خانه های آن عدد 0 (صفر) را قرار دهد؟ (منظور آن است که یک ماتریس با ابعاد مشخص تشکیل شود که تمام اعضای آن دارای مقدار صفر (0)باشند)

11 - برنامه ای که یک متن لاتین را از ورودی گرفته (با هر تعداد کلمه و جمله) و تعداد دفعات تکرار حرف m را در متن ورودی مشخص نماید؟ همچنین، حروف متن ورودی را از انتها به ابتدا چاپ نماید؟ (چند مرتبه حرف m در داخل متن ورودی تکرار شده است و چاپ حروف تشکیل دهنده متن از انتها به ابتدا)

12 - برنامه ای که عدد طبیعی X و عدد طبیعی Y را از ورودی گرفته و سپس میانگین اعداد بزرگتر از Y را محاسبه و چاپ نماید؟ (منظور اینکه مجموع اعداد طبیعی را که بزرگتر از Y و کوچکتر از X میباشند، محاسبه نموده و بر تعداد آنها تقسیم نماید تا میانگین تعیین شود)

13 - برنامه ای که یک متن لاتین را از ورودی گرفته (با هر تعداد کلمه و جمله) و تعداد دفعات تکرار کلمه it در متن را تعیین و چاپ نماید؟ همچنین، محلی که برای آخرین بار حرف i در متن ظاهر میشود را چاپ کند؟ (چند مرتبه کلمه it در داخل متن ورودی تکرار شده است، و آخرین مرتبها ی که حرف i در متن ورودی ظاهر می شود، در کاراکتر چندم از متن ورودی قرار دارد)

14 - برنامه ای که تعدادی عدد را از فایل اکسل گرفته (به صورت یک آرایه)، سپس آنها را به ترتیب از بزرگ- ترین به کوچکترین مقدار مرتب نماید و آرایه خروجی را چاپ کند. همچنین مقدار بزرگترین و کوچکترین عدد در آرایه خروجی را نمایش دهد؟ (ابتدا باید تعدادی عدد وارد شده از فایل اکسل، به صورت نزولی مرتب شده و چاپ شوند، سپس بزرگترین عدد و کوچکترین عدد تعیین و چاپ گردند)

15 - برنامه ای که سه عدد را از فایل اکسل خوانده (شامل A ، B و C ،)و سپس مشخص کند که آیا مثلث بدست آمده از سه ضلع، قائم الزاویه است یا خیر؟ همچنین برنامه باید مساحت و محیط مثلث را تعیین و در داخل فایل اکسل، ذخیره نماید؟

16 - برنامه ای که تعدادی عدد را از فایل اکسل خوانده (به عنوان ورودی)، اختلاف بین بزرگترین عدد و کوچکترین عدد را محاسبه و چاپ نماید؟ (خروجی برنامه، تعیین اختالف بین ماکزیمم اعداد ورودی و مینیمم اعداد ورودی است - الزم است در ابتدا بزرگترین عدد و کوچکترین عدد بین ورودی ها تعیین شوند)

17 - برنامه ای که دو عدد طبیعی M و N را از ورودی گرفته M>N ،مجموع اعداد فرد بین M و N را ( محاسبه، و در نهایت مجموع بدست آمده را داخل فایل اکسل ذخیره نماید؟  ( مجموع اعداد فرد بزرگتر از M و کوچکتر از N مورد نظر است)

18 - برنامه ای که یک متن لاتین را از ورودی گرفته (با هر تعداد کلمه و جمله) و تعداد دفعات تکرار حرف s را در متن ورودی مشخص نماید؟ همچنین، حروف متن ورودی را از انتها به ابتدا چاپ نماید؟ (چند مرتبه حرف s در داخل متن ورودی تکرار شده است و چاپ حروف تشکیل دهنده متن از انتها به ابتدا)

19 - برنامه ای که یک آرایه دوبعدی را گرفته (با تعداد ردیف و ستون مشخص)، و در کلیه خانه های آن عدد 20 را قرار دهد و در نهایت آرایه دوبعدی ایجاد شده را نمایش دهد؟ (منظور آن است که یک ماتریس با ابعاد مشخص تشکیل شود که تمام اعضای آن دارای مقدار 20 باشند)

20 - برنامه ای که تعداد n عدد را از فایل اکسل به عنوان ورودی گرفته، و بزرگترین عدد و محل قرارگیری آن را مشخص و چاپ نماید (بین n عدد ورودی، بزرگترین عدد را تعیین کند و همچنین مشخص کند که این بزرگترین عدد، کجا قرار می گیرد؟)

21 - برنامه ای که دو عدد طبیعی M و N را از ورودی گرفته  ( M>N )کلیه اعداد مضرب 2 بین M و N را ( داخل یک آرایه ذخیره و در نهایت آرایه مورد نظر را چاپ نماید؟ 

22 - برنامه ای بنویسید که یک بردار با 11 درایه را دریافت کرده و آن را به یک آرایه 11 در 11 تبدیل کند به صورتی که عناصر بردار بر روی قطر اصلی آرایه 11 در 11 قرار بگیرد و سایر عناصر آرایه صفر باشند.

23 - برنامه ای بنویسید که 25 عدد را از ورودی گرفته (از داخل فایل اکسل) و مقدار حداکثر (ماکزیمم) آن ها و محل آن را تعیین و چاپ نماید؟ (مقدار حداکثر بین اعداد ورودی چند است و در کدام درایه قرار م یگیرد (مثال اولین عدد ورودی یا عدد دوم و ...))

24 - برنامه ای بنویسید که طول اضلاع یک مثلث را از ورودی گرفته و مساحت کل آن را محاسبه و چاپ نماید.

25 - با استفاده از حلقه for برنامه ای بنویسید که عددی را به عنوان ورودی دریافت و به تعداد خودش از خودش چاپ نماید.

26 - برنامه ای بنویسید که یک عدد را از کاربر بگیرد و آن را در متغیری به نام x ذخیره کند. با استفاده از آن ، عبارت زیر را محاسبه کند و مقدار y را با پیغام مناسب نمایش دهد.

\[ y=x^{3}+3x^{2}+6x+6\]

با تایپ نام برنامه در جلوی اعلان MATLAB آن را اجرا کنید.

27 - برنامه ای بنویسید که سه عدد را از ورودی بخواند و سپس میانگین آن ها را بدست آورد.

28 - برنامه ای بنویسید که عدد صحیح را از ورودی بخواند و مشخص کند زوج است یا فرد.

29 - برنامه ای بنویسید که شعاع یک دایره را به عنوان یک عدد صحیح از ورودی بخواند و مساحت و محیط آن را در خروجی با پیغام مناسب نمایش دهد.

30 - برنامه ای بنویسید که نام دانشجو و نام دانشکده او را دریافت کرده و یک کد رشته ای را تولید کند. این کد شامل دو حرف اول نام دانشجو و دو حرف آخر نام دانشکده او باشد. که باید با حروف بزرگ چاپ شود.

31 -

32 -

33 -

34 -

35 -

36 -

37 -

38 -

39 -

40 -

41 -

42 -

43 -

44 -

45 -

46 -

47 -

48 -

49 -

50 -

| جهت سفارش پروژه ، تکلیف و آموزش سیمولینک Simulink  و  متلب Matlab لطفا در شبکه های تلگرام و واتساپ موضوع و سوال مورد نظر را به شماره  989364847193+ ارسال نمایید، تا پس از بررسی هزینه خدمت شما اعلام گردد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
Designed By M A T L A B K H O O N E H