matlabkhooneh

تکالیف متلب MATLAB - تابع هارمونیک ( کد Mat0050 )

1 - در درس محاسبات عددی بیان شد که روش های تخمین ریشه معادلات غیرخطی به دو دسته روش های محصورکننده ریشه  bracketing methods و روشهای باز  open methods تقسیم می گردند. روش های محصور کننده رسیدن به حداقل یک ریشه معادله را در بازه مورد بررسی تضمین می نمایند، ولی نقطه ضعف اساسی آنها روند همگرایی کند در رسیدن به تخمین ریشه با دقت از پیش تعیین شده است. از سوی دیگر، روش های باز دستیابی به ریشه را تضمین نمی نمایند، اما در صورت همگرایی به ریشه، روند همگرایی آنها معمولا سریع و فوق خطی می باشد.

در طول تاریخ علوم محاسباتی، محققان متعددی سعی نمودند با ترکیب روش های فوق از مزایای هر یک از این روش ها در الگوریتم پیشنهادی خود بهره مند شوند. به عبارت دیگر، روش های ترکیبی متعددی در محاسبات عددی ابداع شده اند که هدف آن ها دستیابی تضمین شده به ریشه با یک روند همگرایی سریع است. در زیر یکی از این روش ها که ترکیبی از روش تنصیف  bisection و روش سکانت  secant  می باشد، شرح داده شده است.

مانند روش تنصیف، این روش در شروع نیازمند یک بازه [a,b] به گونهای است که داشته باشیم:

\[f(a)\geq 0\; \;, \; f(b)\leq 0\]

بدین ترتیب تضمین می شود که تابع پیوسته f شامل حداقل یک ریشه در بازه فوق خواهد بود.

تمرین :  تعیین ریشه معادله جبری زیر با دقت خواسته شده . بازه اولیه مورد نیاز برای شروع حل را [3,0] درنظر بگیرید.

\[f(x)=-x^{4}+3x^{2}+2=0\]

2 - تابعی بنویسید که اسم آن Harmonic و ورودی آن N باشد و خروجی آن مقدار سری هارمونی تا جمله‌ی N  باشد. همچنین این تابع نمودار مجموع جزیی را هم رسم کند (یعنی روی محور افقی مقادیر از 1 تا N و به ازای هر مقدار، مجموع جزیی سری هارمونی تا آن مقدار رسم شود.)

3 - بردار سرعت جسمی به جرم 20kg به صورت زیر داده شده است. اگر بازهزمانی برابر 2s باشد ، مطلوبست رسم نمودار نیرو - زمان و شتاب زمان را رسم کنید.

\[V=[0 \; \; 3\; \;6 \; \;9 \; \;10\; \; 9.5 \; \;8 \; \;5 \; \;4 \; \;3 \; \;2\; \; 1.5 \; \;1]\]

| جهت سفارش پروژه و تکلیف پردازش تصویر OpenCV و متلب MATLAB لطفا در شبکه های تلگرام و واتساپ موضوع و سوال مورد نظر را به شماره  989364847193+ ارسال نمایید، تا پس از بررسی هزینه خدمت شما اعلام گردد.

 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
Designed By M A T L A B K H O O N E H