matlabkhooneh

تکالیف متلب MATLAB - معادله درجه دوم ( کد Mat0026 )

1 - شخصی برای بالا رفتن از پله های یک برج می تواند در هر گام یک پله یا دو پله بالا رود یا با طناب 5 پله بالا کشیده شود. برنامه ای بنویسید که n را به عنوان ورودی از کاربر دریافت کرده و تعداد راه های رسیدن به پله ی n ام را در خروجی چاپ کند. (مکان اولیه را پله ی صفرم در نظر بگیرید. )

مثال : اگر کاربر 7 را وارد کند در خروجی تعداد حالت 6 چاپ می شود.

مثال : اگر کاربر 2 را وارد کند در خروجی تعداد حالت 2 چاپ می شود.

2 - برنامه ای بنویسید که نمرات درس ریاضی 1 ( 4 واحد ) ، مکانیک ( 3 واحد ) ومعارف اسلامی ( 2 واحد ) چند دانشجوی مهندسی کامپیوتر را به صورت ماتریس n*3 از کاربر بگیرد و موارد زیر را محاسبه و با پیغام مناسب در خروجی به کاربر نمایش دهد.

الف) معدل دانشجو

ب) معدل هر درس

3 - در سوال قبلی میانگین معدل گروه مهندسی کامپیوتر را نیز محاسبه کنید.

4 - برنامه ای بنویسید که مجموع 10 جمله ی اول سری را حساب کرده و در خروجی با پیغام مناسب چاپ کند.

\[ \left( S=\frac{1}{1\times 2}+\frac{1}{2\times 3}+\frac{1}{3\times 4}+... \right) \]

5 - برنامه ای بنویسید که یک عدد از کاربر دریافت کرده و تعداد ارقام آن عدد را در خروجی به کاربر نمایش دهد.

6 - برنامه ای بنویسید که کلیه اعداد سه رقمی که ارقام آنها 0 و 2 و 4 و 6 و 8 باشد را چاپ کند.

7 - برنامه ای بنویسید که عددی مانند N را از کاربر دریافت کند و درصورتی که خاصیت کامل بودن را داشته باشد ، یعنی مقسوم علیه های آن ( غیر از خودش برابر آن عدد باشد ، Yes و در غیر این صورت No را چاپ کند.

8 - معادله درجه دوم زیر را با ضرایب a و b و c در نظر بگیرید. برنامه ای بنویسید که به ازای دریافت این ضرایب معادله را حل کند.

9 - برنامه ای بنویسید که مجموع مضرب های 4 تا عدد 1000 را محاسبه کند و در خروجی چاپ کند.

10 - برنامه ای بنویسید که ماتریسی دو ستونی را که مقادیر ستون اول آن نمرات دروس مختلف یک ترم یک دانشجو و مقادیر ستون دوم آن تعداد واحد مربوط به هریک از آن دورس می باشد را از کاربر بگیرد و عملیات زیر را انجام دهد.

الف) محاسبه تعداد واحد ها

ب ) محاسبه معدل ترم

ت) نمایش نتایج با پیغام مناسب

11 - برنامه ای بنویسید که تعداد حالت هایی که یک اسکناس 1000 ریالی را به 50 ، 100 ، 200 و 500 ریالی می توان خرد نمود را بنویسد.

12 - برنامه ای بنویسید که عددی را از ورودی خوانده و در هر مرحله عدد مورد نظر ، رقم یکان و حاصلضرب ارقام فرد را نمایش دهد. به عناون مثال  اگر کاربر عدد 3276 را وارد نماید ، خروجی بصورت زیر نمایش داده شود.

13 - برنامه ای بنویسید که از کاربر سه مقدار به عنوان ورودی A,B,C دریافت کند و مقدار خروجی مدار منطقی X را در command window نرم افزار متلب چاپ کند. ( برای نوشتن این برنامه از عملگرهای جبری موجود در نرم افزار متلب مانند & و ~ و ... استفاده کنید.)

برای مقداردهی به A و B و C تنها دو مقدار صفر و یک را در نظر بگیرید.

14 - تمرین قبل را بدون استفاده از عملگرهای جبری موجود در نرم افزار متلب پیاده سازی کنید. ( راهنمایی : در این حالت بایستی هر یک از عملگرهای مورد نیاز به صورت یک تابع توسط خود دانشجو تعریف شود )

15 - برنامه ای بنویسید که از کاربر مقدار ورودی x را دریافت کند و با توجه به تابع زیر مقدار خروجی f(x) را چاپ کند.

\[ f(x)=\left\{\begin{matrix} 4e^{x+2}& -6\leq x< -2 \\ x^{2}& -2\leq x< 2 \\ (x+62)^{1/3}& 2\leq x< 6 \\\end{matrix}\right.\]

16 - برنامه ای بنویسید که ریشه های معادله درجه دو ax2+bx+c=0 را حساب کند. زمانی که این برنامه اجرا می شود ، بایستی ابتدا کاربر سه مقدار حقیقی دریافت گردد سپس برای محاسبه ریشه های معادله مقدار دلتا به صورت زیر محاسبه شود .

D=b2-4ac

اگر دلتا بزرگتر از صفر بود برنامه پیغام The equation has two roots  را چاپ کند و سپس ریشه ها چاپ شوند.

اگر دلتا برابر صفر بود پیغام The equation has one root را چاپ کن و سپس ریشه چاپ شود.

اگر دلتا کمتر از صفر بود برنامه پیغام The equation has o real root را چاپ کند.

 

| جهت سفارش پروژه ، تکلیف و آموزش سیمولینک Simulink  و  متلب Matlab لطفا در شبکه های تلگرام و واتساپ موضوع و سوال مورد نظر را به شماره  989364847193+ ارسال نمایید، تا پس از بررسی هزینه خدمت شما اعلام گردد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
Designed By M A T L A B K H O O N E H