matlabkhooneh

تکالیف پروتئوس Proteus - آزمایشگاه سیستم دیجیتال ( کد Dig0003 )

سر فصل آزمایش ها  آزمایشگاه سیستم دیجیتال 1  ( مدار منطقی )

1 - گیت های منطقی و نویز

2 - جمع کننده و تفریق کننده

3 - مالتی پلکسر

4 - ال ای دی و سون سگمنت 

5 - مبدل و دیکودرها

6 - مولد پالس دائم وتک پالس (آی سی 555)

7 - فیلیپ فالپ ها

پیاده سازی لچ SR Latch  و فلیپ فلاپ SR Flip Flop

پیاده سازی فلیپ فلاپ JK Flip Flop

پیاده سازی فلیپ فلاپ D Flip Flop

پیاده سازی فلیپ فلاپ T Flip Flop

8 - شمارنده سنکرون

9 - شیفت رجیستر

10 - شمارنده صعودی و نزولی

11 - مبدل دیجیتال به آنالوگ

12 - مبنا ها در شمارنده ها

13 - شمارنده آسنکرون

14 - آنالوگ سوئیچ

15 - توابع بولی زیر را با کمک جدول کارنو ( ضرب حاصل جمع ها و جمع حاصل ضرب ها ) ساده کرده و سپس با استفاده از نرم افزار Proteus پروتئوس مدار منطقی آن ها را رسم و شبیه سازی کنید.

\[f_{1}(a,b,c,d)=\sum m(0,1,3,4,5,6,7,8,9) \]

 16 - مداری ترکیبی طراحی کنید که چهار رقم ورودی کد BCD را گرفته و خروجی آن کد افزونی3 باشد.(تحلیل و شبیه سازی)

17 - برنامه ای بنویسید که * را در مکان 0و0 یک lcd نمایش دهد. دو کلید در نظر بگیرید که با زدن کلید اول * به سمت راست حرکت کند و پس از رسیدن به انتهای سطر دوباره به ابتدا برگردد. کلید دیگر سطر را تغییر دهد (با زدن کلید از سطر 0 به سطر 1 برود و با زدن دوباره به سطر 0 برگردد)

18 - کرنومتر: یک صفحه کلید تلفن و یک lcd به Atmega16 متصل کنید. ابتدا با زدن ارقام عدد روی lcd نمایش داده می شود و با زدن # شمارش معکوس شروع می شود.

19 - در فضای سیمولینک مدار زیر را شبیه سازی نموده و سپس با استفاده از برنامه نویسی داده را به فضای Workspace کرده و در انتها مقدار خروجی که بر مبنا دو بوده است را به مبنا 16تبدیل نماید.

20 - برنامه ای بنویسید که شماره دانشجویی و نام خانوادگی به صورت زیر بر روی LCD نمایش داده سود که با قرار دادن یک یا دو کلید بر روی یکی از پورت ها در یک وضعیت نام خانوادگی از سمت چپ به راست حرکت کرده و در حالت دیگر شماره دانشجویی از سمت راست به چپ حرکت کند . به جای کلید میشه از لاجیک استیک میشه استفاده کرد.

21 -  با استفاه از میکروکنترلر Atmega32 ، keypad و دو 7Seg عملیات ریاضی ( جمع ، تفریق ، ضرب و تقسیم صحیح ) دو عدد یک رقمی را انجام دهید.

22 -  با استفاده از یک آی سی 74192 و یک BCD 7447 و یک سون سگمنت آند مشترک، شمارنده ای یک رقمی در پروتئوس شبیه سازی کنید.

23 - با استفاده از جزوه ضمیمه شده با نوشتن برنامه برای dot matrix آشنا شوید. سپس برنامه ای بنویسید که نام شما را به صورت روان نمایش دهد، به طوری که در هر لحظه 2 حرف نمایش داده شود ( مثلا در نیم ثانیه اول حرف صفر و یک و در نیم ثانیه دوم حرف یک و دو و ...)

24 - به میکروکنترلر Atmega16 سه دکمه push-button ( دکمه های up و down و  play/pause ) و یک led و یک LCD  متصل کنید. برنامه ای بنویسید که ابتدا بر روی LCD عبارت count=0 را نمایش دهد. با زدن دکمه up عدد نمایش داده شده بر روی count افزایش و با دکمه down کاهش یابد.( حداکثر 59 و حداقل 0 ). با زدن دکمه play/pause شروع به شمارش معکوس تا صفر کند ( با فاصله های یک ثانیه) و با زدن مجدد آن متوقف شود. در زمان شمارش، دکمه های up  و down غیرفعال هستند. وقتی شمارش تمام شد، led روشن شود و با زدن مجدد دکمه های up  و down می توان شمارنده را دوباره تنظیم کرد ( led خاموش شود )

با افزودن دکمه دیگری به نام reset  به کمک وقفه، به محض زده شدن دکمه reset ، شمارنده صفر شده و led خاموش می شود و منتظر ورود عدد می شود.

25 - پروژه راه اندازی سنسور 40 بیتی DHT11 و نمایش دما و رطوبت بر روی سون سگمنت 4 تایی

 

26 - یک سیگنال ژنراتور به پایه INT2 متصل کنید و فرکانس سیگنال را بر روی LCD که متصل به پورت D است نمایش دهید. ( اجازه اتصال سیگنال ژنراتور به پورت های T0و T1  را ندارید )

27 - روی یک برگه با خط کش و بسیار تمیز صفحه کلید ۴ در ۳، سون-سگمنت با ای سی رابط و همچنین کلید ریست را به میکرو متصل کنید.
در برگه دیگر برنامه بنویسید که ۳ تا تابع داشته باشد، تابع display که عدد فشرده شده در صفحه کلید را در سون-سگمنت نمایش دهد، تابع keyboard, که صفحه کلید را اسکن و کد کلید فشرده شده را برمیگرداند و تابع main، که تابع اصلی است و توابع فوق را در یک حلقه نامتناهی فراخوانی‌می کند.
کد کاملا استاندارد باشد و بر اساس زیبایی و کیفیت طراحی و کد نمره پروژه ، ۱۰ نمره درنظر گرفته می شود.

28 - اتصال یک سون سگمت چهارتایی به میکرو و برنامه ای که ساعت را نمایش دهد.

   HH : MM : SS

29 - با استفاده از ATmega32 و یک 7seg چهارتایی و یک push button یک شمارنده 4 رقمی بسازید. با هر بار فشردن push button یک رقم به شمارنده اضافه سود.

30 - با استفاده از keypad و ATmega32 و یک LCD یک قفل دیجیتال بسازید.

31 - یک ساعت دقیق با ic : ds1307 طراحی و شبیه سازی کنید که قابلیت نمایش ساعت و دقیقه و ثانیه را داشته باشد برای نمایش از سون سگمنت مالتی پلکسی ۶ رقمی باید استفاده شود.

32 - شبیه سازی درب هوشمند با میکروکنترلر ATmega در محیط پروتئوس Proteus

33 - پروژه ماشین حساب با چهار عمل اصلی با استفاده از ATmega32

34 - پروژه راه اندازی موتور dc با درایور L298 و میکروکنترلر atmega16 با قابلیت چرخش به طرفین، توقف و کنترل سرعت

35 - پروژه کنترل تردد خودرو در پارکینگ با ال سی دی و پوش باتون

36 - تایمر ساده با ال سی دی با کدویژن و میکروکنترلر atmega32

37 -

38 -

39 -

40 -

41 -

42 -

43 -

44 -

45 -

46 -

47 -

48 -

49 -

50 -

جهت سفارش پروژه و تکلیف آزمایشگاه دیجیتال ( مدارمنطقی ) و مدل سازی مدارهای منطقی در نرم افزار پروتئوس Proteus لطفا در شبکه های تلگرام و واتساپ موضوع و سوال مورد نظر را به شماره  989364847193+ ارسال نمایید، تا پس از بررسی هزینه خدمت شما اعلام گردد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
Designed By M A T L A B K H O O N E H