matlabkhooneh

تکالیف متلب MATLAB - مخابرات ( کد Mat0084 )

هدف این پروژه آشنایی بیشتر با مدولاسیون های دامنه و فرکانس است.

1 - در ابتدا یک سیگنال صوتی از صدای خود به طول 10 ثانیه و فرکانس نمونه برداری 10 کیلوهرتز در MATLAB ضبط نمایید. 

2 - داده های صوتی معمولا دربازه 1 تا 1- قابل پخش توسط اسپیکر و بلندگو هستند. به همین دلیل بهتر است داده های صوتی ذخیره شده خود را ابتدا نرمالیزه کرده تا مقدار بیشینه آن 1 و مقدار کمینه ان 1- شود. این سیگنال را x(t) بنامید. با دستور sound به این سیگنال گوش کنید.

3 -حالا سیگنال صوتی x(t) را به صورت AM  مدوله کنید. جهت انجام این کار ، اندیس مدیلاسیون u را برابر 0.3 و دامنه کریر Ac را برابر 10 در نظر بگیرید. فرکانس حامل 100 کیلوهرتز است. 

4 - سیگنال مدوله شده سوال قبل را با استفاده از MATLAB دمدوله کرده و به این سیگنال پیام استخراج شده گوش کنید. چه تفاوتی بین این سیگنال و سیگنال پیام اولیه x(t) وجود دارد.

5 - مراحل سوال 3 و 4 را برای مدولاسیون FM با اندیس مدولاسیون 45 کیلوهرتز تکرار کنید. فرکانس حامل 100مگا هرتز می باشد. 

6 - پهنای باند سیگنال FM را به صورت تئوری و شبیه سازی بدست آورید و مقایسه کنید.

7 - یک سیگنال پریودیک در متلب ترسیم کرده و سری فوریه آن را محاسبه کنید. سپس منحنی های جداگانه ترسیم کنید و نشان دهید با افزودن هارمونیک های بیشتر ، مجموع هارمونیک ها به سیگنال اصلی شبیه تر می شود. از عملیاتی که انجام داده اید ، گزارش ویدیویی کوتاهی در حد یک تا دو دقیقه با محتوای زیر تهیه کنید. 1 - خود را معرفی کرده و تمرین خواسته شده را شرح دهید. 2 - دستورات استفاده شده برای به دست آوردن ضرایب سری را معرفی کنید. 3 - منحنی هایی که نشان می دهد با جمع شدن هارمونیک ها ی بیشتر از یک سیگنال ، مجموع هارمونیک ها به شکل سیگنال شبیه تر می شود نمایش دهدی. 4 - در سیگنالی که انتخاب کرده اید ، کدام هارمونیک بیشترین اثر را در شکل گرفتن سیگنال اصلی دارد؟ چرا توضیح و نمایش دهید.

جهت سفارش پروژه ، تکلیف و آموزش سیمولینک Simulink  و  متلب Matlab لطفا در شبکه های تلگرام و واتساپ موضوع و سوال مورد نظر را به شماره  989364847193+ ارسال نمایید، تا پس از بررسی هزینه خدمت شما اعلام گردد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
Designed By M A T L A B K H O O N E H