matlabkhooneh

تکالیف پایتون Python - اعداد اول ( کد Py0013 )

1 - میانگین اعداد اول

یک لیست از اعداد ورودی را بگیرید. سپس میانگین اعداد اول موجود در آنرا چاپ کنید. در صورتی که این میانگین یک عدد اعشاری بود، قسمت اعشاری آن را حذف کنید.

ورودی نمونه ۱

1 2 3 4 5 6 7 8 9

خروجی نمونه ۱

4

میانیگن اعداد ۲ و ۳ و ۵ و ۷ برابر 4/52 میشود. بنابراین ما عدد ۴ را چاپ می کنیم

2 - تغییر رشته

یک رشته در ورودی دریافت کنید و اعمال زیر را روی آن انجام دهید:

۱ - حروف انگلیسی بزرگش را کوچک کنید.

۲ - ارقامش را حذف کنید. در خروجی این رشته تغییر یافته را چاپ کنید.

ورودی نمونه ۱

Isfahan UNIVERSITY of 12 Technology

خروجی نمونه ۱

isfahan university of technology

3 - بورس

برنامه ای بنویسید که در یک خط قیمت سهام یک شرکت را در چند روز متوالی بگیرد. سپس مشخص کند کمترین سود را در چه صورت خواهیم داشت. برای این کار به این صورت عمل کنید: برنامه باید مشخص کند در چه روزی سهام بخریم و در چه روزی سهام بفروشیم تا کمترین سود را در این بازه داشته باشیم. واضح است برای کمترین سود باید اختلاف قیمت خرید و فروش کمینه باشد. این کمینه میتواند از نوع منفی نیز باشد. در این صورت به آن ضرر می گوییم. در صورتی که سود حاصل از چند زوج متفاوت کمینه بود، آن دو روزی را چاپ کنید که مجموع تاریخشان از بقیه بیشتر باشد.

ورودی

در ورودی در یک خط، قیمت روزانه سهام بورس آمده است.

خروجی

در خروجی روز خرید buy و روز فروش sell را به صورت مشخص شده در نمونه ها چاپ کنید

 

ورودی نمونه ۱

44 30 24 32 35 30 40 38 15

خروجی نمونه ۱

buy : 1

sell : 9

اگر در روز اول با قیمت 44 سهام را بخریم و در روز نهم با قیمت 15 بفروشیم. 29 واحد ضرر کرده ایم که به عبارتی کمترین مقدار سود است.

4 - تحلیل رشته

در ورودی یک رشته بگیرید. سپس در یک رشته، کاراکتر هارا به ترتیب حروف الفبا و سپس تعداد آنها در رشته اصلی را چاپ کنید. برای فهم بهتر سوال به مثال ها توجه کنید. تضمین می شود این رشته تنها از حروف الفای کوچک و فاصله تشکیل شده است.

ورودی نمونه ۱

aabcac

خروجی نمونه ۱

a3b1c2

5 - رشته پلو

در ورودی یک رشته بگیرید. اگر در این رشته polo وجود داشت، همه چیز بعد از polo را حذف کنید و رشته جدید را چاپ کنید. در غیر این صورت خود رشته را چاپ کنید. تضمین می شود حداکثر یک polo در این رشته وجود دارد.

ورودی نمونه ۱

reshteh polo ba mahi????!!!

خروجی نمونه ۱

reshteh polo

ورودی نمونه 2

berenj pak nemikone

خروجی نمونه 2

berenj pak nemikone

 

6 - دیجیتسیو

موفقیت های پی در پی پرویز در شهربازی، خسرو را به این فکر انداخته است که شاید شغل های دیگر، سود بهتری نسبت به پمپ بنزین دارند. بنابراین خسرو عزمش را جزم میکند که بهترین شغل ممکن را برای خودش دست و پا کند. پس از تحقیق کافی او به این نتیجه میرستد که شرکت های امنیت شبکه و کامپوتری، بهترین سود را در بازار روز دارند. بنابراین خسرو شرکت امنیت خودش را به نام خسرونت بنا میکند. اولین پروژه آنها مبارزه با ویروس دیجیتسیو است. دیجیتسیو ویروسی است که به حافظه کامپیوتر حمله میکند و همه چیز غیر از اعداد را پاک میکند. خسرو برای نجات این اجزای غیر عددی، باید آنها را از اعداد جدا کند. برنامه ای طراحی کنید که در یک خط لیستی از ورودی هارا با یک فاصله از هم بگیرد و این لیست را به دو دسته اعداد و غیر عدد تقسیم کنید.

ورودی

در ورودی در یک خط ورودی هارا بگیرید.

خروجی

در خط اول خروجی اعداد را به ترتیب از بزرگ از کوچک چاپ کنید. در خط دوم خروجی همه چیز غیر اعداد را به ترتیب ظاهر شدن در ورودی چاپ کنید.

ورودی نمونه ۱

1 2 ali $$ 474 hassan &*% saeed

خروجی نمونه ۱

474 2 1

ali $$ hassan &*% saeed

7 - میدلیون (Middlion)

پس از موفقیت در اولین پروژه، یک شرکت بزرگ که با ویروس میدلیون درگیر شده است به خسرو پیشنهاد کار می دهد. میدلیون ویروسی است که حرف وسط یک رشته را در جایگاه قبل از وسط و بعد از وسط چاپ می کند.

ورودی

در ورودی رشته ورودی را بگیرید.

خروجی

در خروجی این رشته را تحت تاثیر ویروس میدلیون چاپ کنید

ورودی نمونه ۱

IUT

خروجی نمونه ۱

UUU

ورودی نمونه ۲

TEHRANI

خروجی نمونه ۲

TERRRNI

8 - شکارچی خانواده

شکارچی ویروسی است که به حرف اول و آخر یک رشته حساس است. در صورتی که حرف اول و آخر دو رشته یکسان باشد. آنهارا کاملا از حافظه پاک میکند و هیچ راهی برای بازیابی آنها نیست. بنابراین خسرو باید قبل از حمله شکارچی، این رشته هارا مشخص کند.

در یک لیست از رشته ها میخواهیم خانواده ها را پیدا کنیم. دو رشته را خانواده میگوییم هر گاه:

۱ .حرف اولشان با هم یکسان باشد.

۲ .حرف آخرشان با هم یکسان باشد.

همچنین تضمین میشود: هیچ رشته ای تکرار نشده است هر رشته حداکثر یک هم خانواده دارد

ورودی

در ورودی رشته ها با یک فاصله از هم آمده اند.

خروجی

در خروجی در هر خط، دو رشته خانواده را چاپ کنید. دقت کنید به ترتیب ظاهر شدن رشته ها در ورودی، خروجی را چاپ کنید.

مثال

در اینجا چند نمونه برای فهم بهتر صورت سوال و قالب ورودی و خروجی تستها داده می شود

ورودی نمونه ۱

ali amirhossein hassan amirali nima mina sina hamid mahdi hamed hossein

خروجی نمونه ۱

ali amirali

hassan hossein

hamid hamed

همانطور که میبینید چون اول رشته ali آمده است در خروجی اولین خط ali و هم خانوادهاش آمده است. همچنین در دومین خط hassan و آخرین خط hamid به ترتیب آمده اند.

9 - برنامه ای بنویسید که شماره ماه جاری را از سیستم دریافت کند و تعیین کند که آیا این عدد مضربی از 3 است یا خیر ( اعداد مضرب 3 را در لیستی از قبل ایجاد کند )

10 - برنامه ای بنویسید که 20 عدد را از ورودی خوانده و آن ها را در درون لیستی ریخته و ماکزیمم مقدار و محل قرار گرفتن آن را چاپ کند

11 - برنامه ای بنویسید که عدد طبیعی n را دریافت کند و سپس حاصل عبارت زیر را بدست آورده و چاپ کند.

\[S=\frac{1}{2}+\frac{1}{4}+\frac{1}{6}+...+\frac{1}{n}\]

12 -  برنامه ای بنویسید که حقوق یک کارمند را از ورودی دریافت کند. اگر مقدار آن کمتر از یک میلیون تومان است 25% ، اگر بین یک تا 3 میلیون است 10% و اگر بین 3 تا 5 میلیون است 7% به حقوق آن ها اضافه کرده و میزان حقوق جدید را چاپ کند. اگر حقوق کارمند بیشتر از 5 میلیون است ، هیچ مبلغی به حقوق او اضافه نخواهد شد و میزان حقوق جدید همان حقوق قبلی است.

13 - تابعی بنویسید که یک عدد را دریافت کرده و مقسوم علیه های آن عدد را در قالب یک لیست خروجی دهد. ( توجه کنید تابع حتما خروجی داشته باشد )

14 - برنامه ای بنویسید که ریشه دوم 10 عدد تصادفی 6 راقمی را حساب کرده و نمایش دهد. ( برای نوشتن برنامه هم از ماژول math و هم از ماژول random استفاده شود.)

15 - برنامه ای بنویسید که اعضای دو ماتریس m*n را از ورودی دریافت کرده و آن ها را به صورت دو داده از نوع لیست ذخیره نموده و حاصلضرب آن ها را با استفاده از حلقه های for تو در تو محاسبه نموده و در خروجی چاپ کند.

- برنامه فوق را با استفاده از ذخیره ماتریس ها به کمک tuple بنویسید.

- برنامه فوق را با ذخیره ماتریس ها به کمک دیکشنری ها بنویسید. ( استفاده از کتابخانه Numpy مجاز نیست )

16 -

17 -

 

| جهت سفارش پروژه ، تکلیف و آموزش پروژه های محاسباتی پایتون Python لطفا در شبکه های تلگرام و واتساپ موضوع و سوال مورد نظر را به شماره  989364847193+ ارسال نمایید، تا پس از بررسی هزینه خدمت شما اعلام گردد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
Designed By M A T L A B K H O O N E H