matlabkhooneh

تکالیف متلب MATLAB - پست سفارشی ( کد Mat0073 )

1 - برنامه ای بنویسید که تعدادی عدد صحیح را از کاربر دریافت نماید و تا زمانی که عدد صفر وارد نشده است اعداد را در یک وکتور ذخیره کند ( دقت کنید که تعداد اعداد ورودی مشخص نیست، اما می دانیم آخرین عدد ورودی صفر است) و سپس وکتور نهایی را به روش sort bubble و به ترتیب نزولی مرتب و در خروجی چاپ کند. همچنین تعداد اعداد مثبت و منفی وارد شده را نیز به صورت یک وکتور دو عضوی نمایش دهد.

2 - برنامه ای بنویسید که ابتدا عدد طبیعی n را دریافت کرده و n جمله ابتدایی دنباله فیبوناچی را تولید کند و در وکتوری به نام V ذخیره نماید ( توجه: این بخش را می توانید به فرم function کدنویسی کنید.)

در ادامه برنامه ماتریس mat شامل اعداد طبیعی غیر تکراری را دریافت کرده و اعدادی از ماتریس mat را که جزء n جمله ابتدایی دنباله فیبوناچی نیز هستند پیدا کند ( اعداد مشترک بین ماتریس mat و وکتور V را بیابد). هم چنین شماره سطر و ستون اعداد مشترک را در ماتریس پیدا کرده و در نهایت به صورت یک ماتریس سه سطری چاپ نماید (سطر اول: اعداد مشترک، سطر دوم: شماره سطر، سطر سوم: شماره ستون) 

(اعدادی که با رنگ قرمز مشخص شده اند، اعداد مشترک بین ماتریس mat و وکتور V هستند که به همراه شماره سطر و ستون در result ذخیره شده اند.)

3 - الف) تابعی به نام num2vector بنویسید که یک عدد طبیعی را دریافت کند و ارقام آن را به صورت یک وکتور نشان دهد.

ب) عدد خوشحال عددی است که اگر مربع ارقام آن را با هم جمع کرده و این فرآیند را برای اعداد حاصل ادامه دهیم در نهایت به عدد 1 برسیم. برای مثال 49 یک عدد خوشحال است.از تابع قسمت قبل استفاده کنید و برنامه ای به فرم script بنویسید که یک عدد خوشحال را دریافت کند و اعداد حاصل از مراحل فوق و همچنین تعداد مراحل طی شده تا رسیدن به عدد 1 را با پیغام مناسبی در خروجی چاپ کند. برای مثال نتیجه برنامه به ازای عدد 49 به صورت زیر خواهد بود

4 - هزینه ارسال یک بسته پستی با پست سفارشی برای بسته های با وزن زیر دو پوند 15 دلار است. برای هر پوند اضافه بر مقدار آن 5 دلار به این هزینه افزوده می شود. اگر وزن بسته بیش از 70پوند باشد ، مبلغ 15 دلار دیگر نیز به عنوان اضافه بار توسط اداره پست اخذ می گردد. در نهایت اگر وزن بسته بیش از 100 پوند شود ، اداره پست آن را قبول نمی کند . برنامه ای بنویسید که وزن بسته را از کاربر دریافت کند و هزینه پستی آن را محاسبه کند. اطمینان حاصل کنید عدم پذیرش بسته های با وزن بالای 100 پوند با پیامی مناسب به کاربر اطلاع رسانی می شود.

5 - برنامه ای بنویسید که n عدد طبیعی از کاربر بگیرد و در خروجی جمع اعداد زوج و تعداد اعداد فرد را چاپ کند. اگر کاربر عدد غیر طبیعی وارد کرد ضمن نمایش یک پیام خطا مجددا از کاربر عدد دیگری دریافت نماید.

6 - برنامه ای بنویسید که از کاربر عدد طبیعی k را دریافت کرده ، مربع اعداد زوج کوچکتر از آن را محاسبه کند. سپس خروجی در یک فایل متنی به صورت زیر چاپ شود.

7 - برنامه ای بنویسید که با دریافت یک عدد طبیعی n از کاربر ، مجموع اعداد اول کوچکتر از n را محاسبه کرده و در پنجره فرمان چاپ کند. همچنین اگر کاربر عدد غیر طبیعی وارد کرد ضمن نمایش یک پیام خطا مجددا از کاربر عدد دیگری دریافت نماید.

8 - برنامه ای بنویسید که دو عدد طبیعی از کاربر دریافت کرده و بزرگترین مقسوم علیر مشترک ب م م و کوچکترین مضرب مشترک ک م م آن ها را محاسبه کرده و به همراه آن دو عدد در یک فایل متنی چاپ کند. توجه شود ، اگر کاربر عدد غیز طبیعی وارد کرد ضمن نمایش یک پیام خطا مجددا از کاربر عدد دیگری دریافت نماید.

9 - برنامه ای بنویسید که دو عدد طبیعی از کاربر دریافت کرده ، خود عدد و مقلوب آن را در یک فایل متنی چاپ کند. این برنامه باید تا زمانی که کاربر بخواهد ادامه داشته باشد . اگر کاربر عدد غیز طبیعی وارد کرد ضمن نمایش یک پیام خطا مجددا از کاربر عدد دیگری دریافت نماید.

10 - برنامه ای بنویسید که یک جدول ضرب پایین مثلثی به شکل زیر چاپ کند.

11 - برنامه ای بنویسید که با دریافت یک عدد طبیعی از کاربر ، بزرگترین رقم آن عدد را محاسبه کرده و در پنجره فرمان نمایش دهد.

12 - برنامه ای بنویسید که با دریافت یک عدد طبیعی از کاربر ، ارقام آن عدد را از کوچک به بزرگ مرتب کرده و در پنجره فرمان نمایش دهد.

13 - برنامه ای بنویسید که عدد حسابی n را گرفته ، مقدار دنباله فیبوناچی را بر اساس رابطه زیر محاسبه و در یک پنجره فرمان چاپ کند. همچنین اگر کاربر عدد غیر حسابی وارد کرد ، ضمن نمایش یک خطا مجددا از کاربر عدد دیگری دریافت نماید.

\[F(n)=\left\{\begin{matrix} 0 & n=0\\ 1&n=1 \\ F(n-1)+F(n-2) & n>1 \end{matrix}\right.\]

14 - برنامه ای بنویسید که عدد طبیعی n را گرفته و مجموع هر یک از دنباله های زیر را حساب کند. سپس نتیجه را در پنجره فرمان نمایش دهد. همچنین اگر کاربر عدد غیر طبیعی وارد کرد ، ضمن نمایش یک خطا مجددا از کاربر عدد دیگری دریافت نماید.

\[S=1+\frac{1}{2}+\frac{1}{3}+\frac{1}{4}+...+\frac{1}{n}\]

\[S=1+\frac{1}{2!}+\frac{1}{3!}+\frac{1}{4!}+...+\frac{1}{n!}\]

\[S=1-\frac{1}{3}+\frac{1}{5}-\frac{1}{7}+...\pm \frac{1}{2n-1}\]

\[S=1-\frac{1}{3!}+\frac{1}{5!}-\frac{1}{7}+...\pm \frac{1}{(2n-1)!}\]

15 -تابعی بنویسید که دما را در واحد فارنهایت دریافت و آن را به درجه سانتیگراد تبدیل کند. به طور مشابه تابع دیگری بنویسید که دما را در واحد درجه سانتی گراد دریافت و آن را به درجه فارنهایت تبدیل کند. سپس برنامه ای بنویسید که دما را ازکاربر دریافت کرده و به کمک توابع مذکور آن را به واحد دیگر تبدیل کند. در انتها به عنوان خروجی در یک فایل متنی هر دو مقیاس را چاپ کند.

16 - تابعی بنویسید که با استفاده از فرمول زیر مقدار قسط ماهیانه A را برای یک وام به مبلغ P تومان و با نرخ سود r و برای y سال محاسبه کند. سپس برنامه ای بنویسید که مقدار مبلغ وام ، نرخ بهره و تعداد سال را از کاربر دریافت و با استفاده از تابع مذکور مقدار ماهانه هر قسط را حساب کرده آن را در پنجره فرمان نمایش دهد.

\[A=\frac{rp/12}{1-(1+r/12)^{-12y}}\]

17 - تابعی بنویسید که با استفاده از رابطه زیر مقدار exp(x) را تخمین بزند. سپس برنامه ای بنویسید که با دریافت k و x مقدار exp(x) را برآورد کند. توجه کنید خروجی برنامه می بایست یک فایل متنی باشد که در آن مقدار exp(x) ، مقدار تخمین بدست آمده و اختلاف آن ها با سه رقم اعشار چاپ شده باشد.

\[e^{x}=\sum_{n=0}^{k}\frac{x^{n}}{n!}\]

| جهت سفارش پروژه ، تکلیف و آموزش سیمولینک Simulink  و  متلب Matlab لطفا در شبکه های تلگرام و واتساپ موضوع و سوال مورد نظر را به شماره  989364847193+ ارسال نمایید، تا پس از بررسی هزینه خدمت شما اعلام گردد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
موضوعات
Designed By M A T L A B K H O O N E H